Dieta na zmarszczki - cynk

Wszyscy wiedzą - a przynajmniej wiedzieć powinni - że mikroelementy często mają kluczowe znaczenie dla zdrowia i samopoczucia.
I właśnie do takich mikroelementów należy zaliczyć cynk. Jego optymalna ilość w organizmie jest niesamowicie ważna - ponieważ gdy jest go za mało - szybciej się starzejemy, skóra jest w gorszym stanie, a nawet możemy mieć niekontrolowane wysypy trądziku.
Zainteresowałam cynkiem i jego znaczeniem dla organizmu? W takim razie zapraszam do lektury

Co Ci da cynk?
  • opóźni procesy starzenia - dzięki zawartym przeciwutleniaczom w swojej cząsteczce
  • neutralizuje wolne rodniki
  • wspomaga tak ważną syntezę kolagenu
  • przyspiesza procesy regeneracji skóry
  • łagodzi podrażnienia wywołane nadmiernym opalaniem się
  • redukuje zmarszczki
  • zmniejsza wiotczenie skóry
  • sprawia że skóra szybciej się goi
  • zmniejsza stany ropne i zapalne występujące przy trądziku
  • zwiększa odporność organizmu
  • poprawia stan włosów i paznokci
  • poprawia koncentrację
  • pomocny w leczeniu cukrzycy i niedoczynności tarczycy
  • zwiększa płodność


Jak na jeden mały pierwiastek - całkiem sporo. Co ważne cynku nasz organizm sam nie wytwarza. Musi otrzymywać go z żywnością lub poprzez suplementację. Co ważne - jedząc produkty spożywcze zawierające cynk nie można go przedawkować. 




Gdzie jest dużo cynku?
  • owoce morza - ostrygi najwięcej
  • wołowina,
  • wieprzowina,
  • drób, 
  • żółtka jaj
  • ryby
  • drożdże
  • soja
  • produkty pełnoziarniste
  • brokuły
  • szpinak
Cynk zawarty w warzywach jest gorzej przyswajalny. Jego wchłanianie zmniejszają także, alkohol, cukier,  kolorowe napoje gazowane jak coca - cola, produkty mleczne i inne zawierające dużo wapnia i fosforu oraz żywność bogata w błonnik.

Dlatego warto rozważyć suplementację cynku. Dzięki temu na pewno dostarczymy go odpowiednią ilość dla organizmu.
Jednak - tak jak napisałam wcześniej - nadmiar cynku szkodzi. Zbyt długie przyjmowanie w zbyt dużych dawkach tego składnika ma skutki uboczne.

Co Powoduje nadmiar cynku?

  • zmniejszenie odporności organizmu
  • bóle brzucha
  • nudności
  • utrata apetytu
  • biegunka
  • bóle głowy

Jak przyjmować cynk?

Najlepiej w pożywieniu. Można też łykać go w tabletkach. A ja tak na marginesie polecam także aplikować go z kosmetykami. Ostatnio zaopatrzyłam się w cynkową maseczkę do twarzy - od czasu do czasu nadal mam wypryski - mimo że już dawno trądzik młodzieńczy nie jest moim problemem oraz tłustą cerę. I powiem Wam że fajniutką skórę mam po niej. Nie dość że wszelkie zmiany szybciej się goją, ilość wydzielanego sebum spadła, to i skóra znacznie lepiej po niej wygląda. Ze zmarszczkami nie wiem czy zawalczy - ale nawet jeśli nie - i tak jej działanie jest niezłe. A że cena też jest zachęcająca - to polecam. 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Masz coś ciekawego do napisania?? Super Zapraszam do wymiany poglądów. Jeśli jednak zamierzasz spamować (szczególnie tyczy się to masowych postów o bee coś tam) wiedz że Twój komentarz nawet 24 godzin tu nie przetrzyma. Sorry - co za dużo to nie zdrowo. Chcesz umieścić reklamę? Napisz - może się dogadamy

Zmarszczkowo - czyli wszystko o zmarszczkach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka