Co powinien zawierać krem, by usuwał zmarszczki?

Witam!
Często dostaję od was pytania jakie kosmetyki na zmarszczki polecam. W takiej sytuacji zawsze udzielam wymijającej odpowiedzi, by nie zostać posądzona o jakąś reklamę czy coś. Nie mogę powiedzieć, że MUSISZ KUPIĆ TEN KREM, BO TYLKO OD USUNIE TWOJE ZMARSZCZKI, albo KONIECZNIE KUP KOLAGEN, BO TYLKO KOLAGEN ZMARSZCZKI WYGŁADZA. Chociaż prawdą jest, że kolagen jest kluczowym składnikiem, według mnie jeśli chodzi o profilaktykę antyzmarszczkową, to nie można powiedzieć, że na każdego zadziała tak samo. Każda z nas jest przecież inna. Tak jak nie każdemu pasują długie włosy, czy nie każdej kobiecie do twarzy w bieli...
Nie, nie podam wam dzisiaj najlepszej recepty na zmarszczki! Nie powiem wam co macie kupić, bo część z was i tak zaraz mi tu wysmaruje pod postem komentarz w stylu: "gówno prawda, kupiłam kolagen i nadal mam zmarszczki!", albo "oszukałaś mnie, bo ten krem co poleciłaś wcale nie działa!". Nie chce się denerwować, nie chcę się tłumaczyć ani spowiadać. Uważam się za całkiem niezłego eksperta od zmarszczek, wielu osobom pomogłam i wiele dobrych słów na swój temat usłyszałam, ale te osoby dobrze znam. Wiem jaki mają tryb życia, wiem co jedzą, czy ćwiczą i jak ćwiczą, wiem jaką mają skórę... wtedy mogę polecić konkretny kosmetyk, w innych przypadkach to się nie sprawdza. Dlatego jeśli czekasz na gotowe rozwiązanie to dziś go nie otrzymasz. Dziś za to dowiesz się jakich składników szukać w kremach do zmarszczek i na jakie kremy warto zwrócić uwagę jeśli chcesz się pozbyć zmarszczek.

ALE UWAGA!

To co dziś przeczytasz to nie są jakieś tam pierdoły, pitu pitu... te kosmetyki, które dziś polecę nie są do kupienia w Rossmannie czy innej sieciówce i to nie są tanie kosmetyki! Także jeśli wydaje ci się, że kupisz byle gówno w byle jakim sklepie i pozbędziesz się zmarszczek, to życzę szczęścia i mówię ci NARA! Jak ci zależy na pięknej skórze, to musisz zainwestować i chwilę się zastanowić, zadbać o skórę! A jak cie na to nie stać, to idź kupować w Rossmannie! ;)

Dobra, myślę że do tego momentu już wszyscy hejterzy wymiękli, a pozostały na stronie tylko te osoby, którym NAPRAWDĘ zależy na pozbyciu się zmarszczek. Słuchajcie więc. Oto lista składników aktywnych, które poprawią stan skóry i wygładzą zmarszczki. Tych składników szukajcie w kremach, maskach i innych kosmetykach przeciwzmarszczkowych. Ja pod każdym składnikiem wstawiam propozycję kosmetyku, który dany składnik zawiera. Wszystkie polecone przeze mnie kosmetyki są sprawdzone, przetestowane i nie wzięły się z tak zwanej dupy (sory za dosłowność, ale musiałam podkreślić fakt, że przeprowadziłam poważną selekcję kosmetyków, bo jak wiecie - wie ten kto czyta mojego bloga regularnie - nie polecam bubli, tylko sprawdzone sposoby!).

KOLAGEN - według mnie najważniejszy składnik kosmetyków na zmarszczki, jego brak powoduje wiotczenie skóry i szybsze starzenie się, więc jeśli go nie uzupełnimy, to zmarszczek się nie pozbędziemy. Kolagen wraz z elastyną tworzą w skórze właściwej elastyczną sieć, która nadaje skórze sprężystość i jędrność. Białka te wytwarzane są przez fibroblasty w postaci helis, z których ewoluują w włókna. Ich gęstość i zdolność do wymiany decyduje w największym stopniu o nawilżeniu, wyglądzie i kondycji skóry. Kolagen posiada nadzwyczajną zdolność wiązania wody. Aplikowany na skórę w żelu – kolagen ekstrahowany w postaci helikalnej ze skór rybich – cieszy się sławą preparatu wyjątkowo skutecznego. Pobudza procesy odnowy, głęboko regeneruje, nawilża i ujędrnia skórę. Na całe lata zatrzymuje procesy powstawania zmarszczek.

Kolagenu szukajcie w dobrych i DROGICH kremach (kolagen tani nie jest więc krem, który zawiera kolagen tym bardziej nie powinien być tani, a jeśli jest tani to ja bym nie ryzykowała go na swojej skórze) albo postawcie na KOLAGEN NATURALNY.




KWAS HIALURONOWY - To fizjologiczny składnik naszych tkanek, m.in. macierzy międzykomórkowej skóry właściwej, gdzie odpowiedzialny jest za utrzymanie jej odpowiedniej wilgotności, a co za tym idzie – sprężystości i gładkości. Z postępującym wiekiem ilość kwasu hialuronowego w tkance podskórnej systematycznie spada, co ogranicza rezerwuar wody w skórze, przez co staje się ona szorstka i sucha. To główna, oprócz degradacji włókien kolagenu przyczyna powstawania zmarszczek. Kwas hialuronowy jest w stanie związać nawet do czterech tysięcy razy więcej wody, niż wynosi jego masa i z tego powodu jest stosowany w produktach kosmetycznych jako jeden z najwartościowszych czynników nawilżających. Tworzy również naturalny film, osłaniający warstwę rogową naskórka przed wnikaniem do niej toksyn i bakterii.

Kwas hialuronowy bardzo fajnie sprawdza się w płynach micelarnych np. w PŁYNIE MICELARNYM z COLWAY




SREBRO I ZŁOTO - przypomnieliśmy sobie o nich niedawno! Znów pojawia się na rynku coraz więcej kosmetyków zawierających w sobie srebro i złoto koloidalne i bardzo dobrze! Dzisiaj widziałam nawet złoto w kremie do rąk jakiejś firmy No Name, cieszy mnie to, że producenci nawet tych nic nie znaczących marek w końcu wkładają do kosmetyków jakieś konkrety a nie tylko syntetyki, które szkodzą zamiast naprawiać naszą skórę. Jeśli chodzi o działanie srebra i złota koloidalnego:


- poprawia elastyczność i jędrność skóry, regeneruje, wychwytuje UV i toksyny, rozjaśnia i pobudza procesy naprawcze
-  niszczy ponad 650 różnych bakterii (podczas gdy antybiotyk nie więcej niż 10), wspomaga walkę z oparzeniami, trudno gojącymi się ranami, trądzikiem każdego rodzaju, ukąszeniem owadów, opryszczką, zapaleniem atopowym

SREBRO I ZŁOTO jednocześnie! (tak zwana kumulacja, hehe) znajduje się na przykład w KOLAGENIE NATYWNYM.
A hitem wśród pań są MASKI Z NANOZŁOTEM, też wart zwrócić na nie uwagę, bo działają bardzo szybko i efektywnie :)



WITAMINA E - zwana witaminą młodości, znajduje się w wielu kremach, bo producenci doskonale wiedzą, że to ona odpowiada za utrzymanie prawidłowego nawilżenia skóry, to ona jest jednym z najsilniejszych naturalnych przeciwutleniaczy. Polecana jest do pielęgnacji każdego typu cery, ale dedykowana przede wszystkim skórze dojrzałej, borykającej się z niedostatecznym nawilżeniem, zmarszczkami oraz ziemistym kolorytem. „Witamina młodości”wychwytuje wolne rodniki niszczące struktury skóry, zapobiegając tym samym jej przedwczesnemu starzeniu i powstawaniu zmarszczek. Ponadto chroni ona przed przesuszeniem naskórka, zapobiegając osłabieniu jego elastyczności i jędrności. Przywraca skórze jej młodzieńczą witalność i blask. Właściwości przeciwzapalne i regenerujące witaminy E sprzyjają również odtwarzaniu się nowych tkanek.

Szukać tej witaminy w kremach długo nie będziecie, bo jak wspominałam znajduje się w wielu kosmetykach, ale sprawdzajcie w jakich ilościach jest dodawana do kremów, bo może w homeopatycznych... ;)

W całkiem przyzwoitej ilości WITAMINĘ E znajdziecie w TYM kremie.

To tyle na dzisiaj. Mam nadzieję, że dałam wam do myślenia i że weźmiecie sobie moje rady do serca. Pamiętajcie: jeśli zmarszczki dałoby się usunąć kremami za 30 złotych, to myślę, że mało która kobieta by je miała :)
Czytaj dalej...

Dieta na zmarszczki - cynk

Wszyscy wiedzą - a przynajmniej wiedzieć powinni - że mikroelementy często mają kluczowe znaczenie dla zdrowia i samopoczucia.
I właśnie do takich mikroelementów należy zaliczyć cynk. Jego optymalna ilość w organizmie jest niesamowicie ważna - ponieważ gdy jest go za mało - szybciej się starzejemy, skóra jest w gorszym stanie, a nawet możemy mieć niekontrolowane wysypy trądziku.
Zainteresowałam cynkiem i jego znaczeniem dla organizmu? W takim razie zapraszam do lektury

Co Ci da cynk?
  • opóźni procesy starzenia - dzięki zawartym przeciwutleniaczom w swojej cząsteczce
  • neutralizuje wolne rodniki
  • wspomaga tak ważną syntezę kolagenu
  • przyspiesza procesy regeneracji skóry
  • łagodzi podrażnienia wywołane nadmiernym opalaniem się
  • redukuje zmarszczki
  • zmniejsza wiotczenie skóry
  • sprawia że skóra szybciej się goi
  • zmniejsza stany ropne i zapalne występujące przy trądziku
  • zwiększa odporność organizmu
  • poprawia stan włosów i paznokci
  • poprawia koncentrację
  • pomocny w leczeniu cukrzycy i niedoczynności tarczycy
  • zwiększa płodność


Jak na jeden mały pierwiastek - całkiem sporo. Co ważne cynku nasz organizm sam nie wytwarza. Musi otrzymywać go z żywnością lub poprzez suplementację. Co ważne - jedząc produkty spożywcze zawierające cynk nie można go przedawkować. 



Gdzie jest dużo cynku?
  • owoce morza - ostrygi najwięcej
  • wołowina,
  • wieprzowina,
  • drób, 
  • żółtka jaj
  • ryby
  • drożdże
  • soja
  • produkty pełnoziarniste
  • brokuły
  • szpinak
Cynk zawarty w warzywach jest gorzej przyswajalny. Jego wchłanianie zmniejszają także, alkohol, cukier,  kolorowe napoje gazowane jak coca - cola, produkty mleczne i inne zawierające dużo wapnia i fosforu oraz żywność bogata w błonnik.

Dlatego warto rozważyć suplementację cynku. Dzięki temu na pewno dostarczymy go odpowiednią ilość dla organizmu.
Jednak - tak jak napisałam wcześniej - nadmiar cynku szkodzi. Zbyt długie przyjmowanie w zbyt dużych dawkach tego składnika ma skutki uboczne.

Co Powoduje nadmiar cynku?

  • zmniejszenie odporności organizmu
  • bóle brzucha
  • nudności
  • utrata apetytu
  • biegunka
  • bóle głowy

Jak przyjmować cynk?

Najlepiej w pożywieniu. Można też łykać go w tabletkach. A ja tak na marginesie polecam także aplikować go z kosmetykami. Ostatnio zaopatrzyłam się w cynkową maseczkę do twarzy - od czasu do czasu nadal mam wypryski - mimo że już dawno trądzik młodzieńczy nie jest moim problemem oraz tłustą cerę. I powiem Wam że fajniutką skórę mam po niej. Nie dość że wszelkie zmiany szybciej się goją, ilość wydzielanego sebum spadła, to i skóra znacznie lepiej po niej wygląda. Ze zmarszczkami nie wiem czy zawalczy - ale nawet jeśli nie - i tak jej działanie jest niezłe. A że cena też jest zachęcająca - to polecam. 
Czytaj dalej...
Zmarszczkowo - czyli wszystko o zmarszczkach © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka